Storytelling in tekst

 2.200,00

In deze hands on-opleiding van 1 dag leert je team goede teksten met storytelling schrijven.

Beschrijving

In deze hands on-opleiding van 1 dag leert je team goede teksten met storytelling schrijven. Dat doen je medewerkers in 3 stappen:

  • teksten ontwerpen
  • teksten schrijven
  • teksten verspreiden
Deel 1: teksten ontwerpen

Eerst leren je medewerkers een verhalende tekst ontwerpen (story design). Met behulp van het Story Design Canvas ontwerpen ze teksten

  • met een sterke spanningsboog
  • die meteen een connectie maken met je publiek
  • die je publiek tot het einde leest
  • die afgestemd zijn op je doelgroep en strategie
  • met varianten voor elke fase van de customer journey (testimonials, cases, DIY-verhalen, making of-verhalen, ambassadeursverhalen…)
Deel 2: teksten schrijven

Vervolgens werken je medewerkers hun ontwerp uit tot een tekst (story production), de hoofdbrok van de opleiding. Ze leren verschillende soorten verhalende teksten schrijven:

  • short copy voor sociale media en advertenties
  • long copy voor websites, nieuwsbrieven, whitepapers, tijdschriften en brochures

Ze krijgen praktische tips over schrijfstijl, toon en woordkeuze om hun tekstverhalen levendig en boeiend te maken.

Deel 3: teksten verspreiden

Tot slot leren je medewerkers hun teksten verspreiden via elk van je kanalen (story distribution), met vooral aandacht voor

  • SEO in de webteksten
  • het personaliseren van e-mailcampagnes
  • het personaliseren van berichten op sociale media
Inbegrepen
  • intensieve opleiding in kleine groepen
  • een hands on-aanpak, dus veel praktische oefeningen
  • Story Design Canvas
  • voortdurende interactie tussen de deelnemers
  • begeleiding door storytelling-expert Rudy Pieters
  • voorbereiding met afstemming op de marketing en communicatie van de organisatie
Voor wie is deze opleiding?
  • Voor content creators en andere medewerkers die betrokken zijn bij de marketing en communicatie van bedrijven, socialprofitorganisaties en overheden.
Welke voorkennis heb je nodig?
  • Je medewerkers hebben ervaring met het schrijven van teksten.
  • Je medewerkers hebben geen of beperkte ervaring met storytelling.
Praktisch
  • Locatie: incompany
  • 1 dag
  • Start: 9.30 uur
  • Einde: 16.30 uur
  • Niet inbegrepen in de prijs:
    • verplaatsingskost: 0,50,- per kilometer (vanuit Gent)
    • eventuele extra voorbereiding