Storytelling voor social profit

 1.400,00

In deze hands on-opleiding leert je team in 1 dag hoe het de communicatie van je organisatie kan versterken met verhalen. Het leert verhalen maken voor elke doelgroep.

Beschrijving

In de incompany opleiding Storytelling voor social profit leert je team in 1 dag hoe het de communicatie van je organisatie kan versterken met verhalen.

Je team leert

  • wat storytelling eigenlijk is;
  • waarom storytelling zo belangrijk geworden is in communicatie, ook in social profit;
  • verhalen te maken (teksten, videoscenario’s, podcastscenario’s…) die meteen een connectie maken met je publiek;
  • die verhalen af te stemmen op je doelgroep en missie en visie;
  • met het Story Design Canvas werken, een tool waarmee iedereen in minder dan 30 minuten een sterk verhaal ontwerpt;
  • hoe je verhalen in je website, sociale media, e-mails en andere kanalen integreert;
  • hoe andere socialprofitorganisaties storytelling toepassen.
Inbegrepen

In de incompany opleiding Storytelling voor social profit mag je het volgende verwachten:

  • intensieve opleiding in kleine groepen
  • een hands on-aanpak, dus veel praktische oefeningen
  • Story Design Canvas
  • voortdurende interactie tussen de deelnemers
  • begeleiding door storytelling-expert Rudy Pieters
  • voorbereiding met afstemming op de marketing en communicatie van de organisatie
Voor wie is deze opleiding?
  • Voor content creators en andere medewerkers die betrokken zijn bij de communicatie van socialprofitorganisaties.
Welke voorkennis hebben de deelnemers nodig?
  • De deelnemers hebben geen of beperkte ervaring met storytelling.
  • De deelnemers hebben ervaring met het maken van content.
Praktisch
  • Locatie: incompany
  • 1 dag
  • Start: 9.30 uur
  • Einde: 16.30 uur
  • Niet inbegrepen in de prijs:
    • verplaatsingskost: 0,50,- per kilometer (vanuit Gent)
    • eventuele extra voorbereiding