Beschrijving
In de incompany opleiding Storytelling voor social profit leert je team in 1 dag hoe het de communicatie van je organisatie kan versterken met verhalen.
Je team leert
- wat storytelling eigenlijk is;
- waarom storytelling zo belangrijk geworden is in communicatie, ook in social profit;
- verhalen te maken (teksten, videoscenario’s, podcastscenario’s…) die meteen een connectie maken met je publiek;
- die verhalen af te stemmen op je doelgroep en missie en visie;
- met het Story Design Canvas werken, een tool waarmee iedereen in minder dan 30 minuten een sterk verhaal ontwerpt;
- hoe je verhalen in je website, sociale media, e-mails en andere kanalen integreert;
- hoe andere socialprofitorganisaties storytelling toepassen.
Inbegrepen
In de incompany opleiding Storytelling voor social profit mag je het volgende verwachten:
- intensieve opleiding in kleine groepen
- een hands on-aanpak, dus veel praktische oefeningen
- Story Design Canvas
- voortdurende interactie tussen de deelnemers
- begeleiding door storytelling-expert Rudy Pieters
- voorbereiding met afstemming op de marketing en communicatie van de organisatie
Voor wie is deze opleiding?
- Voor content creators en andere medewerkers die betrokken zijn bij de communicatie van socialprofitorganisaties.
Welke voorkennis hebben de deelnemers nodig?
- De deelnemers hebben geen of beperkte ervaring met storytelling.
- De deelnemers hebben ervaring met het maken van content.
Praktisch
- Locatie: incompany
- 1 dag
- Start: 9.30 uur
- Einde: 16.30 uur
- Niet inbegrepen in de prijs:
- verplaatsingskost: 0,50,- per kilometer (vanuit Gent)
- eventuele extra voorbereiding