Storytelling voor social profit

 1.400,00

In deze hands on-opleiding leert je team in 1 dag hoe het de communicatie van je organisatie kan versterken met verhalen. Het leert verhalen maken voor elke doelgroep.

Beschrijving

In deze hands on-opleiding leert je team in 1 dag hoe het de communicatie van je organisatie kan versterken met verhalen.

Je team leert

  • wat storytelling eigenlijk is;
  • waarom storytelling zo belangrijk geworden is in communicatie, ook in social profit;
  • verhalen te maken (teksten, videoscenario’s, podcastscenario’s…) die meteen een connectie maken met je publiek;
  • die verhalen af te stemmen op je doelgroep en missie en visie;
  • met het Story Design Canvas werken, een tool waarmee iedereen in minder dan 30 minuten een sterk verhaal ontwerpt;
  • hoe je verhalen in je website, sociale media, e-mails en andere kanalen integreert;
  • hoe andere socialprofitorganisaties storytelling toepassen.
Inbegrepen
  • intensieve opleiding in kleine groepen
  • een hands on-aanpak, dus veel praktische oefeningen
  • Story Design Canvas
  • voortdurende interactie tussen de deelnemers
  • begeleiding door storytelling-expert Rudy Pieters
  • voorbereiding met afstemming op de marketing en communicatie van de organisatie
Voor wie is deze opleiding?
  • Voor content creators en andere medewerkers die betrokken zijn bij de communicatie van socialprofitorganisaties.
Welke voorkennis hebben de deelnemers nodig?
  • De deelnemers hebben geen of beperkte ervaring met storytelling.
  • De deelnemers hebben ervaring met het maken van content.
Praktisch
  • Locatie: incompany
  • 1 dag
  • Start: 9.30 uur
  • Einde: 16.30 uur
  • Niet inbegrepen in de prijs:
    • verplaatsingskost: 0,50,- per kilometer (vanuit Gent)
    • eventuele extra voorbereiding