Categorieën
voorbeelden

Hoe Lunch Garden zijn takeaway-app lanceert met storytelling

Ook een handleiding is een verhaal. Lunch Garden gebruikt deze storytelling zelfs in zijn promotie.

Lunch Garden lanceert zijn takeaway-app Ord’r met slimme storytelling over convenience.

Gemak (convenience) was al een belangrijke consumententrend. Door de coronacrisis is die trend nog sterker geworden.

Voor veel producten vinden we niet langer alleen de prijs en de kwaliteit belangrijk, maar ook het gemak waarmee we het kunnen consumeren. We bestellen online, laten aankopen aan huis komen, halen dingen af.

Hoe kun je dat gebruiksgemak beter in de verf zetten dan met storytelling. Met een eenvoudig verhaal laat je zien hoe de consument, de hoofdpersoon, slechts enkele stappen nodig heeft om je product te bestellen, ontvangen en consumeren.

Lunch Garden takeaway

Lunch Garden lanceert takeaway

Lunch Garden maakte daar onlangs heel handig gebruik van. De restaurantketen haakte in op de convenience-trend door een takeaway-app te lanceren: Ord’r. Op je smartphone kun je je maaltijd bestellen en die kun je dan zonder aan te schuiven op het afgesproken uur ophalen. Gaat allemaal heel snel en intuïtief.

Lunch Garden promoot de app met storytelling. In een eenvoudig filmpje van nog geen halve minuut zie je dat er de allereerste keer slechts zeven korte stappen nodig zijn: de app downloaden, je registreren, je maaltijd en restaurant kiezen, je afhaalmoment selecteren, betalen, je bevestigingsmail ontvangen en je maaltijd afhalen.

Een handleiding is ook een verhaal

Tonen hoe je product werkt, een handleiding dus, is ook storytelling. En als je product uitblinkt in gebruiksgemak, dan kun je met die handleiding tegelijk promotie maken.

Een verhaal is een opeenvolging van acties waarmee iemand een probleem oplost. Het probleem van de klant die Lunch Garden voor ogen heeft: weinig tijd. In het verhaaltje ziet de klant hoe er in weinig tijd een maaltijd op tafel kan komen.

Dit voorbeeld van storytelling over producten komt ook aan bod in onze opleidingen storytelling voor bedrijven en zelfstandigen.

1 reactie op “Hoe Lunch Garden zijn takeaway-app lanceert met storytelling”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *