Storytelling op sociale media

De verhalen in je organisatie via sociale media verspreiden, verhalen maken die werken op Facebook, Twitter en Instagram: je leert het allemaal in Storytelling op sociale media

Storytelling kun je overal toepassen in je communicatie. Sociale media hangen zelfs aan elkaar van de verhalen. Alleen moeten we onze verhalen op Facebook, Twitter en Instagram een speciale vorm en inhoud geven. Anders werkt storytelling niet op sociale media.

Hoe doe je aan storytelling op sociale media?

Hoe doe je precies aan storytelling op de sociale media van je organisatie?

Hoe ziet een goed verhaal op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube eruit? Hoe verwerken we het verhaal in de tekst? En hoe in het beeld?

Wanneer in onze communicatie moeten we aan storytelling doen op sociale media? Welke handige tools kunnen we daarbij allemaal gebruiken?

Wat kunnen we leren van de sociale media van andere organisaties?

Op deze en andere vragen krijg je antwoord in deze opleiding.

Voor wie is deze opleiding?

Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de communicatie van een organisatie in social profit en overheid of een bedrijf.

Welke voorkennis heb je nodig?

  • Je hebt geen of weinig ervaring met storytelling.
  • Je bent goed vertrouwd met de sociale media van je organisatie (Facebook, Twitter, Instagram)

Resultaten van deze opleiding

  • Je hebt een goed inzicht in hoe je storytelling toepast op sociale media.
  • Je kunt potentiële verhalen in je organisatie detecteren die voor sociale media geschikt zijn.
  • Je kunt zelf verhalen maken die geschikt zijn voor je sociale media (Facebook, Twitter, Instagram).
  • Je kunt met enkele tools werken die je storytelling op sociale media nog beter maken.
  • Je kunt via je verhalen een groter publiek bereiken.

Opleiding = training+coaching

  • Deze opleiding bestaat uit 2 delen:
    1. intensieve training (namiddag): praktijkvoorbeelden, oefeningen, uitwisseling van ervaringen
    2. online coaching gedurende 12 maanden na de sessie
  • De trainer/coach is Rudy Pieters (Verhalenmakers, Publiek Centraal, Universiteit Gent, Hogeschool Gent, Vives).

Wanneer vindt Storytelling op sociale media plaats?

  • dinsdag 6 oktober 2020
    • van 13.30 tot 16.30 uur

Waar vindt Storytelling op sociale media plaats?

  • 6 oktober 2020
    • online, via Zoom

Inschrijven voor deze opleiding

Deze opleiding kost

  • online: 100,- (btw niet inbegrepen) voor social profit en overheid
  • offline: 125,- (btw niet inbegrepen) voor social profit en overheid
  • online: 200,- (btw niet inbegrepen) voor bedrijven en zelfstandigen
  • offline: 250,- (btw niet inbegrepen) voor bedrijven en zelfstandigen

Inbegrepen:

  • opleiding van een halve dag
  • intensieve training in een kleine groep (max. 10 deelnemers)
  • online coaching in de 12 maanden na de opleiding
  • handleiding
  • storycanvas
  • e-book Het storycanvas. Storytelling in 11 stappen
  • broodjeslunch (bij de offline-opleidingen)

Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor de opleiding. Annuleer je nadien, dan betaal je het volledige inschrijvingsgeld.

Inschrijven is zeer eenvoudig, het duurt maar 2 minuten, via deze knop.

Kortingen

  • opleidingskrediet voor PC304 (podiumkunsten)

Op maat?

Wil je deze opleiding in je eigen organisatie (in company)? Of wil je een opleiding helemaal op maat?

Alles kan: van een korte workshop tot een opleiding van één of meerdere dagen, met of zonder coaching nadien, aangepast aan de noden van je organisatie.

Interesse? Neem contact op met rudy@verhalenmakers.be. We maken graag een voorstel voor jou.BewarenBewaren

BewarenBewaren